nyttiga septembermål

Jag har tänkt hela sommaren att jag ska göra ett seriöst försök att bli av med mina sämre matvanor. Om man jämför med hur jag åt och tränade för ett halvår sen (godis varje dag och träning ingen dag) kan jag redan nu få ge mig en klapp på axeln och säga att jag bättrat mig. Men nu ska jag ta det steget längre och försöka skaffa mig vanor som inte bara kan kallas mindre ohälsosamma utan faktiskt nyttiga. 
 
Första målet är att klara september (möjligen med lite undantag för Londonresan...), men ett långsiktigt mål är att lära mig kontrollera mitt enorma sötsug.
 
Eftersom jag bara är hemma någon eller några dagar i veckan så kommer nog gymmet inte bli besökt sådär värst ofta men jag ska se till att gå dit någon gång varje vecka i alla fall. Annars ska jag ut och springa och gå i stort sett varje dag. Det blir inte så svårt eftersom jag redan gör det nästan varje morgon. 
NTC är dessutom en väldigt bra app för hemmaträning så den har jag börjat använda. Några gånger i veckan med den så kommer det här bli bra. Det kanske blir lite mer träningssnack än vanligt här men det står ni väl ut med?
 
Ska jag vara ärlig så tror jag inte träningen kommer bli problemet... det svåraste kommer definitvt vara att hålla mig ifrån allt vad socker heter. Nu snackar jag onödigt socker, i onödigt stora mängder. Inga överdrifter alltså. 
Får också passa på att be om ursäkt för kassa bilder. Vet inte riktigt varför de blev så dålig upplösning på dem...

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback