Varmt

Godmorgon eller god middag. Det här med tidsskillnader känns lite uttjatat. Vaken är jag hur som helst. Och hungrig. Jag brottas med dilemmat om jag ska äta frukost eller följa med Ida ut och springa före (i säkert 27 graders värme).

Det var något jag inte visste innan jag kom hit men det blir sjukt varmt här. Och eftersom luftfuktigheten ligger på sisådär 9000 så känns det alltid ännu varmare. Och klibbigare. Man har en konstant hinna av slajm på kroppen när man är ute. För att ni ska förstå kan jag säga att det är lika skönt att komma in i ett hus med ac här som det är att komma in i värmen i Sverige när man varit ute i 20 minus. Min sverigebleka kropp ser lite ut som en polkagris just nu. Orkade uppenbarligen inte ta solskyddsfaktor överallt (t.ex bara på ens foten??)

Hoppas nu trivs i regnet hemma.
Pöss


Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback