nyttigare tacos

Gjorde precis ett sånt där lyckat experiment. Kom hem efter en lite längre pw än vad jag hade tänkt och var vrålhungrig. Knåpade därför ihop en nyttigare variant av tacos. I alla fall om man är ute efter att dra ner på onödiga kolhydrater. Det blev så himla gott att jag är tvungen att dela med mig. Själv blir jag alltid lite misstänksam när jag läser alla hälsobloggar och instagram om recept på nyttiga varianter på allt från kladdkaka till glass. Det utlovas alltid att det är "så hiimla gott och att ni bara mååste testa". Sen när man testar smakar det antingen skit eller, ännu oftare, ingenting. Fast jag har inte gjort några drastiska ändringar så jag kan lova att om ni testar kommer ni få se att det visst smakar. Ganska mycket dessutom. Och ganska gott. 
 
I stället för bröd som innehåller en massa kolhydrater gjorde jag en omelett-liknande wrap av:
- 1 ägg
- 1 äggvita
- 3 msk mjölk
- (1 krm salt)
 
Fyllning:
- 2 skivade körsbärstomater
- 50g tacoköttfärs 
- fetaost
- en liten klick creme fraiche paprika och chili
 
Om man nu är ännu petigare med kolhydraterna kan man i stället för att köpa färdig tacokrydda göra egen. Och man kan såklart också skippa creme fraichen. Fast då har man gått till överdrift enligt mig. Det är nämligen den som ger mest smak. Och stark mat snabbar dessutom till ämnesomsättningen. (Har jag hört...)
 
Jag hade mer än gärna velat visa er en bild på mästerverket men eftersom den blev så ful och jag var så hungrig så blev det ingen. 

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback