STOLTHET OCH TRÄNING

Jag har aldrig sett mig själv som en hälsosam människa. Jag inser självklart att varje persons definition av "hälsosam" är olika. Jag röker inte, jag dricker ytterst sällan och jag äter inte heller pizza varje vecka. Så i mångas ögon kanske jag skulle anses som hälsosammare än de flesta. Men nu är det ju inte andras definition jag vill gå efter, utan min egen. För mig handlar en nyttig livsstil om hur mycket ansträngning man gör. Och nej jag syftar inte på att stå 8 timmar på en crosstrainer i stället för en halvtimma. Men jag vill kunna känna mig stolt över hur jag väljer att leva. Låter förmodligen mycket mer klyschigt än vad det egentligen är. 
 
Jag har länge varit en sån som höjt på ena ögonbrynet åt människor som hela tiden hävdar sig som hälsomänniskor och istället hävdat mig vara motsatsen. "Jag tränar aldrig och jag äter godis varje dag" har typ blivit mitt mellannamn. Men jag inser ju att den attityden är precis lika töntig, kanske värre. Så jag har jobbat ett tag på att ändra den nu. För som jag sa så handlar det ju om ansträngning. Jag kommer fortfarande tycka att det är ointressant att veta hur många gram kolhydrater folks instagram-matbilder innehåller. Och jag kommer fortfarande tycka att man kan träna på andra sätt än att hänga på gymmet varenda dag. 
 
Målet är ju att jag ska vara stolt. 
 

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback